
Każdy właściciel firmy posiada cenne przedmioty, które chce przechowywać w bezpiecznym miejscu. Schowek musi być dobrze zabezpieczony i niewidoczny dla niepowołanych osób, aby właściciel mógł czuć się bezpiecznie. Skrytki mogą mieć rozmaite rozmiary i kształty, mogą być w konkretny sposób zabezpieczone, ale to użytkownik wybiera produkt, który będzie dla niego najlepszy.
Sprawdź, jak zabezpieczyć najcenniejsze przedmioty znajdujące się w firmie, wybierając mały sejf do biura i prawidłowo go montując w gabinecie.
Mały sejf - dla kogo?
Jeden bok małego sejfu mierzy najczęściej od kilkunastu do kilkudziesięciu centymetrów. Oznacza to, że urządzenie ma niewielkie rozmiary, dzięki czemu z łatwością można je ukryć w dowolnym miejscu, aby było niewidoczne. Zastanawiasz się, kto potrzebuje małej skrytki? I czy w ogóle coś się w niej zmieści?
Małe sejfy znakomicie sprawdzają się nie tylko w mieszkaniach i domach prywatnych. Są idealnym rozwiązaniem dla każdej firmy i przedsiębiorstwa, gdzie ktoś chce przechowywać niewielkie cenne przedmioty w bezpieczny sposób.
Coraz częściej wybierane przez właścicieli firm, jako wygodny i bezpieczny schowek do gabinetu. Takiego produktu zamontowanego w gabinecie można z powodzeniem przypilnować, aby mieć pewność, że nikt niepowołany z niego nie skorzysta. Skrytka może znajdować się zawsze pod ręką i spełniać oczekiwania użytkownika. Takie produkty często wybierają również właściciele sklepów, którzy chcieliby umieścić w bezpiecznej skrytce najcenniejsze przedmioty na sprzedaż lub gotówkę.
Co przechowywać w małym sejfie biurowym?
Nie wiesz, jakie przedmioty możesz przechowywać w sejfie biurowym? Wydaje Ci się, że niemal nic się w nim nie zmieści i tak naprawdę nie ma sensu wydawać pieniędzy na taką małą skrytkę? Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że taki produkt spełnia oczekiwania wielu osób, nie tylko prywatnych. Świetnie sprawdza się w biurze w małych firmach oraz ogromnych przedsiębiorstwach. Jest wiele cennych przedmiotów, które można w niej przechowywać, między innymi:
- gotówkę,
- dokumenty,
- klucze,
- kody i hasła dostępu,
- pamiątki,
- pendrive’y,
- dyski przenośne,
- biżuterię,
- pamiątki,
- przedmioty kolekcjonerskie,
- polisy ubezpieczeniowe,
- umowy,
- sprzęt elektroniczny o niewielkich rozmiarach.
Właściciel firmy sam decyduje, jakie przedmioty są dla niego najbardziej cenne i chce przechowywać w bezpiecznym i wygodnym miejscu. Warto przed dokonaniem zakupu dokładnie przeanalizować, jakie przedmioty chcesz w nim przechowywać, aby mieć pewność, że zmieszczą się w określonym małym sejfie, który planujesz kupić. Pamiętaj, by tego typu zakupy zawsze dobrze przemyśleć, ponieważ mały sejf biurowy może służyć Ci bez zarzutu przez długie lata.
Sejf biurowy - jak i gdzie go zamontować?
Niewielkich rozmiarów sejf biurowy najczęściej montuje się w gabinecie szefa lub innym gabinecie/pokoju, w którym zaistnieje taka potrzeba. Pamiętaj, że bezpieczeństwo skrytki zawsze jest w dużej mierze zależne od sposobu montażu. Właśnie dlatego najbardziej popularnymi sposobami na jej montaż jest umieszczenie produktu w ścianie lub podłodze. W ścianie lub podłodze wykonuje się otwór o odpowiednich wymiarach, dobrze dopasowanych do zakupionej skrytki. To bardzo ważne, by produkt bez problemu został umieszczony w przeznaczonym do tego miejscu, a następnie został zabetonowany. Tylko w ten sposób możesz mieć pewność, że złodziej nie zabierze całej skrytki ze sobą. Przechowywane w niej przedmioty będą bezpieczne.
Aby mieć pewność, że sejf jest dobrze zabezpieczony, warto pomyśleć również o dodatkowym obciążeniu w postaci metalowego łańcucha lub innego solidnego i ciężkiego przedmiotu. Jest to dodatkowe zabezpieczenie, z którego naprawdę warto skorzystać. Umieszczony w ścianie lub podłodze produkt, który jest dodatkowo zakotwiczony, należy zabetonować. Kolejnym krokiem będzie przykrycie go deską, płytką, dywanem, obrazem lub meblami. Dzięki temu będzie niewidoczny gołym okiem i zagwarantuje jeszcze więcej bezpieczeństwa.
Jeśli żadne z tych rozwiązań nie wchodzi w grę, możesz przynajmniej ukryć skrytkę w jednej z szaf lub szuflad. Pomyśl jednak o obciążeniu produktu lub jakimś sposobie zakotwiczenia, dzięki czemu schowek będzie jeszcze bardziej bezpieczny.
Budowa sejfu biurowego
Każdy sejf, bez względu na to, czy ma być docelowo wykorzystywany w domu, czy w firmie, powinien być wykonany z solidnej i trwałej stali. Ciężar i trwałość tego materiału sprawia, że służy użytkownikowi przez lata i nie ulega uszkodzeniu. Nie dostaną się do niego niepowołane osoby.
Często ścianki oraz podstawy urządzenia są wykonane z podwójnego metalu, dzięki czemu skrytka jest jeszcze bardziej bezpieczna. Solidne drzwi wyposażone są w świetnej jakości zawiasy, które są trwałe i nie ulegają szybkiemu uszkodzeniu. Bardzo duże znaczenie ma również rodzaj uchwytu, który pozwala na otwarcie drzwi. Może być to rodzaj klamki, wgłębienia lub innego uchwytu.
Warto zdecydować się na przedmiot, który sprawi, że łatwo będzie Ci otworzyć skrytkę w ewentualnej sytuacji kryzysowej. Konieczne jest również zamontowanie wysokiej jakości zamka, który spełni oczekiwania użytkowników. Do wyboru znajdziesz zamek: kluczowy, szyfrowy oraz elektryczny. W niektórych przypadkach produkt może być wyposażony w podwójny zamek. Przemyśl, czy jesteś zwolennikiem drzwi zamykanych na klucz - najmniej awaryjnych, ale też trzeba znaleźć bezpieczne miejsce na klucz. A może wolisz zamek szyfrowy, który wymaga od Ciebie zapamiętania ciągu liczb i znaków? Możesz także wybrać zamek elektryczny, ale w tym przypadku musisz pamiętać, że konieczny jest ciągły dostęp do energii elektrycznej. Wybierz rozwiązanie, które będzie dla Ciebie wygodne, ponieważ szybkie dostanie się do schowka, w niektórych przypadkach może okazać się kluczowe.
Jakie certyfikaty powinien otrzymać sejf?
Jeżeli chcesz mieć pewność, że produkt, który zakupiłeś, jest naprawdę bezpieczny, warto pomyśleć o sejfach, którym przyznano odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa. Oznacza to, że produkt został dokładnie sprawdzony i przetestowany przez jednostki certyfikujące pod kątem bezpieczeństwa. Wśród tych najbardziej popularnych certyfikatów, które są najbardziej pożądane w dzisiejszym świecie, możemy wymienić:
- Certyfikat Instytutu Mechaniki Precyzyjnej, który określa zgodność konkretnego produktu z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa. Informuje on o tym, że sejf spełnia określone standardy jakościowe i warto polecić je do użytkowania.
- Certyfikat VDS, który określa, że produkt spełnia standardy w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz systemów zabezpieczeń. Jest to jeden z najważniejszych certyfikatów, który ma ogromne znaczenie dla użytkowników.
- Certyfikat ECB-S, jest nadawany przez European Certificition Body. Określa, że produkt jest wyposażony w właściwości bezpieczeństwa, które są zgodne z normami europejskimi.
Jak wybrać idealny sejf biurowy?
Chcesz, jako właściciel firmy, przechowywać gotówkę, dokumenty i inne ważne przedmioty w bezpieczny i wygodny sposób? Zdecyduj się na zakup profesjonalnego, wysokiej jakości małego sejfu, który spełni Twoje oczekiwania. Jak dokonać wyboru odpowiedniego produktu?
Po pierwsze:
Zastanów się, jakie i ile przedmiotów chcesz przechowywać w swoim sejfie - w ten sposób dopasujesz idealny rozmiar produktu.
Po drugie:
Przemyśl, gdzie i w jaki sposób możesz zamontować sejf- czy jest możliwość zamontowania go w ścianie lub podłodze. Jeśli nie- przeanalizuj ukrycie skrytki w szafie- w ten sposób zdecydujesz o modelu skrytki.
Po trzecie:
Wybierz rodzaj zamka, który spełni Twoje oczekiwania. Przeanalizuj, czy dla Ciebie najlepszym wyborem będzie skrytka na zamek kluczowy, szyfrowy, a może sejf z zamkiem elektrycznym? To Tobie ma być wygodnie dostać się do urządzenia w krótkim czasie.
Po czwarte:
Zdecyduj, jakie certyfikaty i normy są dla Ciebie ważne. Pamiętaj, że jeżeli zależy Ci na skrytce bezpiecznej, powinna być ona certyfikowana.
Biorąc pod uwagę te cztery kroki z powodzeniem wybierzesz produkt, który sprawdzi się i posłuży Ci przez długie lata. Pamiętaj też, by przeczytać opinie dostępne w sieci na temat wybranych małych sejfów, a najlepiej udać się do sklepu i porozmawiać o nich ze specjalistą, który przedstawi wszelkie za i przeciw zakupu danego produktu.