Jeśli zastanawiasz się nad tym, jaki sejf gabinetowy wybrać, to w tym artykule przedstawimy kilka najważniejszych wskazówek, które ułatwią Ci podjęcie decyzji. Warto zaznaczyć, że propozycje zostały przygotowane w taki sposób, aby można było je zastosować zarówno w domowych warunkach, jak i w przedsiębiorstwie czy określonej instytucji. Jeśli więc zastanawiasz się, jaki sejf gabinetowy wybrać, koniecznie zapoznaj się z treścią poniższego artykułu. Zapraszamy!
Wielkość sejfu i jego przeznaczenie
Wybierając sejf biurowy, w pierwszej kolejności należy ustalić, jakie materiały planujemy w nim przechowywać – czy będzie on przeznaczony wyłącznie do zabezpieczenia dokumentacji, czy może również kosztowności? Jeśli sejf biurowy będzie służył do przechowywania takich przedmiotów jak gotówka, pamiątki rodzinne, akty notarialne i papiery wartościowe, dobrze, żeby był pojemny. Należy także dopasować produkt do możliwości pomieszczenia, w którym planujemy zainstalować sejf. Jeśli będzie on zbyt duży, a gabinet ma niewielkie rozmiary, ukrycie sejfu może okazać się problematycznym zadaniem.
Wybór odpowiedniej klasy bezpieczeństwa
Decydując się na sejf biurowy, należy dopasować klasę bezpieczeństwa do przedmiotów, które mają się w nim znaleźć. Im cenniejsza będzie zawartość sejfu, tym wyższą klasę bezpieczeństwa powinien on obejmować. W Europie powszechnie stosowane są normy EN 1143-1 i EN 14450. Określają one klasy sejfów na poziomie S1 i S2. Sejfy S1 charakteryzują się podstawową formą zabezpieczenia przeciwwłamaniowego. Posiadają ścianki i drzwiczki o grubości nie mniejszej niż 3 mm. Sejf biurowy wykorzystywany do przechowywania cennych przedmiotów powinien mieć klasę S2. Zapewnia ona wyższy poziom bezpieczeństwa niż klasa S1 i jest powszechnie stosowana w przypadku przedmiotów o wyższej wartości.
Typ zamka
Analizując to, jaki sejf gabinetowy najlepiej sprawdzi się w określonych warunkach, dobrze rozważyć kwestię związaną z typem zamka. Głównie wyróżniamy zamki:
- mechaniczne,
- elektroniczne,
- biometryczne.
Konkretne rozwiązanie powinno być dostosowane do potrzeb określonej osoby, przedsiębiorstwa lub instytucji. Sejf na klucze sprawia, że dostęp do jego zawartości ma każda osoba posiadająca odpowiedni komplet kluczy. Modele wykorzystujące zamki elektroniczne otwierane są z pomocą specjalnego kodu. Sejfy biometryczne dostosowane są do odcisku palca uprawnionych osób i tylko one mają dostęp do zawartości sejfu. Bez względu na to, czy interesuje Cię sejf na klucze, czy też inne modele, które możesz wykorzystać w swoim biurze, odwiedź nasz sklep i zapoznaj się z pełną ofertą produktów!
Rodzaj montażu
Kluczowym aspektem jest także wybór produktu z uwzględnieniem sposobu jego instalacji. Najczęściej wybierane rozwiązania to sejf podłogowy i sejf ścienny. Warto jednak mieć na uwadze warunki, w których planujemy wykorzystać zabezpieczenie. Jeśli sejf biurowy ma znajdować się w wynajmowanym lokalu, dobrze postawić na rozwiązanie, które komfortowo będzie można ze sobą przetransportować podczas zmiany biura. Produkty takie jak sejf podłogowy czy też sejf ścienny znacząco redukują szansę kradzieży. Jeżeli Twój gabinet znajdujący się w przedsiębiorstwie lub danej instytucji daje Ci możliwość zastosowania jednego z wymienionych rozwiązań, koniecznie skorzystaj z tej opcji.
Organizacja dokumentów
Tak jak wspominaliśmy na początku naszego artykułu, sejf biurowy powinien być dostosowany do tego, jakie przedmioty planujemy w nim przechowywać. Jeśli będą to różnego rodzaju kosztowności, takie jak pieniądze, biżuteria, papiery wartościowe, czy też akty notarialne, dobrze wybrać produkt umożliwiający zachowanie porządku i łatwą segregację zawartości. Taki sejf powinien być wyposażony w półki, na których można rozdzielić dokumenty, od pieniędzy czy pamiątek rodzinnych. Dobrze uwzględnić ten aspekt, kiedy wybieramy sejf gabinetowy. Dzięki temu łatwiej będzie nam z niego korzystać.
Dodatkowe zabezpieczenia i renomowani producenci
Sejf biurowy powinien być także wybrany z uwzględnieniem dodatkowych zabezpieczeń. Dobrze postawić na produkty odporne na wilgoć oraz ogień. Dzięki temu zawartość sejfu przetrwa pożary i zalania. W ten sposób możemy zabezpieczyć cenne dla nas przedmioty nie tylko przed kradzieżą, ale także innymi, nieprzewidzianymi sytuacjami. Wybierając sejf gabinetowy, trzeba pamiętać również o tym, aby postawić na produkty posiadające odpowiednie certyfikaty i pochodzące od cenionych producentów. Podczas zakupu sejfu nie należy kierować się wyłącznie aspektami związanymi z ceną. Sejf ma skutecznie zabezpieczać majątek. Dobrze więc wybrać sejf S2, który potrafi stawiać opór narzędziom mechanicznymi nawet przez 30 minut. Połączenie z sejfu z systemem alarmowym sprawi, że kosztowności w nim ukryte będą skutecznie zabezpieczone przed kradzieżą do czasu interwencji ochrony i policji. Jeśli szukasz solidnie wykonanych sejfów spełniających kryteria opisane w tym artykule, odwiedź nasz sklep internetowy i skorzystaj z oferty!