Szafki pracownicze BHP – jakie powinny mieć wymiary?

Szafki pracownicze BHP – jakie powinny mieć wymiary?

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który zatrudnia pracowników w swojej firmie, z pewnością zdajesz sobie sprawę z ciążących na Tobie obowiązkach związanych, chociażby z zapewnieniem odpowiednich warunków do przechowywania odzieży - zarówno własnej, jak i tej roboczej. Wiesz, że w Twoim zakładzie powinny znaleźć się właściwe szafki, które mają na wyposażeniu między innymi półki, skrytki, przegrody, a nawet wieszaki. Ale czy wiesz, jakie są zalecane wymiary tego typu rozwiązań?

Sprawdź, co to takiego, dlaczego warto je mieć, a przede wszystkim - jakie wymiary powinny mieć szafki BHP, które udostępniasz swoim pracownikom. 

Czym jest i do czego służy szafka pracownicza (BHP)?

Szafki pracownicze to specjalne meble wykonane zazwyczaj z blach, które umieszcza się w szatniach lub innych wydzielonych pomieszczeniach socjalnych. W zależności od typu, mogą różnić się kształtem, rozmiarami, liczbą i kształtem komór. Jednak zdecydowana większość z nich posiada drzwi zamykane na klucz, jak i specjalnie udogodnienia, jak dodatkowe wieszaki i kratki wentylacyjne, które ułatwiają higieniczne przechowywanie niezbędnych rzeczy.

Tego rodzaju szafki mogą przyjmować formę pełnych mebli z drzwiami sięgającymi aż od podłogi. Aczkolwiek dużą popularnością, szczególnie w „mokrych” pomieszczeniach, cieszą się również takie, które są umieszczone na specjalnych nogach - często wyposażone w dodatkowe półki do siedzenia.

Dlaczego szafki BHP powinny znaleźć się w Twoim przedsiębiorstwie?

Ich zastosowanie wynika wprost z przepisów polskiego prawa, które jasno mówią o tym, że każdy pracownik musi posiadać wydzieloną przestrzeń, w której będzie w stanie umieścić swoją odzież codzienną oraz roboczą, jak i inne niezbędne mu przedmioty. Szafka ubraniowa powinna być wyposażona także w drążek, półki i przegrodę dzielącą skrytkę na pół. Każdemu pracownikowi należy udostępnić jedną szafkę podwójną lub dwie pojedyncze, aby mógł oddzielić odzież czystą od zabrudzonej i przechować swoje rzeczy osobiste.

A skoro wiesz, czym są i co powoduje, że muszą znaleźć się na wyposażeniu Twojego zakładu - pora na przejść do głównego zagadnienia tego artykułu.

Jakie wymiary powinna mieć szafka BHP?

O dokładnych wymiarach, jakie powinny mieć pracownicze szafki BHP, informuje polska norma PN-75M-78711. Zgodnie z jej treścią, standardowe rozwiązanie stosowane w zakładach pracy, powinno posiadać co najmniej:

  • Wysokość: 1800 mm 
  • Szerokość: 300 lub 400 mm 
  • Głębokość: 480 mm 

Szukasz szafki BHP o odpowiednich wymiarach, które są zgodne z aktualnymi przepisami oraz normami?

Z łatwością znajdziesz ją w sklepie internetowym IMPEXIMP. W ramach naszego asortymentu zapewniamy Ci bogaty wybór szafek ubraniowych i nie tylko, spośród których łatwo wybierzesz rozwiązania dla swojej firmy.

Pamiętaj, że poza ofertą profesjonalnych produktów, zapewniamy Ci równie fachowe oraz kompleksowe wsparcie – i to na każdym etapie naszej współpracy. Chętnie doradzimy Ci wybór najlepszej szafki, a także ułatwmy jej transport czy sam montaż.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl